Cytat:
Napisał Flover
Pierwsze miejsce: Castrol
Drugie: Castrol
Trzecie: Castrol
długo nic
Valvoline
Gdzies tam w otchłani: ORLEN Syntethic. Tydzień pojeździłem i pojazd trafił do majstra
|
=================Bur=====>
Oczywiscie to kolejna bzdura,ze tylko Castrol jest najlepszy!
Studiujac PREVENT MAINTENANCE dla Goodyeara" gdzie pracowalem 9 lat jako inzynier PREVENT MAINTENANCE!Studiowalem takze materialy pedne,oleje,smary"!
Otoz wszystkie oleje sa z tego samego materialu-ropy naftowej czy tez Ziemnego Oleju!
rOZNIA SIE GENERALNIE TYLKO METODA OTRZYMYWANIA.
TRADYCYJNE - to metoda destylacji.+ dodawanie skladnikow myjacych ect!
Najnowsze z czasow Po IIWS to oleje otrzymywane metoda syntezy- Z TYCH SAMYCH SKLADNIKOW ALE W ROZNYCH CISNIENIACH ECT!
cZYM SIE ONE ROZNIA ZASADNICZO..??
tylko tym,ZE SYNTETYCZNE NIE ROZPADAJA SIE NA CZYNNIKI I-SZE TAK WCZESNIE - JAK TE ( W POKOMUNIE co ZWIO JE "MINERALNE")HE!HE!
Dlatego moga dluzej byc w dyfrach, skrzyniach przekladniowych czy transmisjach ect nawet do 5-7 lat I NIE ROZKLADAJA SIE NA ZUPKE I GESTE- JAK te tzw w POkomunie "mineralne"!one czarnieja!
Elementem smarujacym_ smaru,oleju itp sa microelementy elektromagnetyczne w olejach- zwane
MOLEKULY!
A JEST ICH TYLE SAMO W KAZDYM Z TYCH RODZAJOW OLEI!
Zanikaja sa absorbowane przez zanieczyszcenia na skutek przegrzania lub dopelniania sie brudem- syfem spalania mieszanki paliwowej!Ze sa juz tylko trujaca smierdzaca zupka- swiadczy ich czarny smolowaty kolorek!
zatem!!!
Nieprawda jest co wam bzdurza cwaniaki dealerzy i "speje" w POkomunie =UE
iz one sie czyms roznia!
innym niz odpornoscia na rozpad na POdstawowe skladniki!!
RESZTA JEST DOKLADNIE TA SAMA! Zatem POdstawa zywotnosci Oleji a wiec i silnikow jest ich czesta wymiana!
w miescie i zima znacznie czesciej niz latem i na highwayu!
Dlatego syntetic jest polecany dla jedzacych dalekie trasy - by wymieniac je mniej czesto niz :"mineralne"!
Ale stara zasada zycia silnikow = TO ZAWSZE CZYSTY - SWIEZY OLEJ!
Wszystkie instrukcje mowia,ze srednio co 3K mile.
Motocyklowe w zimie co 500km,latem co 1000 mil
samolotowe silnikow spalinowych co 100H
ja wymiewniam olej w kazdym silniku i od POczatku gdy to robilem ( majac 15lat) co okolo 3 m-ce - jesli nie jezdzony albo gdy robi sie ciemny!czarnieje!zas oleje przekladniowe nie rzadziej niz co 3-4 lata!
ps. Jasnym jest,ze te niewielkie przebiegi w POkomunie na kazdym silniku- zawdzieczacie nie wymienianiu olejow w silnikach na czas czy przed czasem!
Wymiana co np 10K km oznacza 2-krotne skracanie jego zycia jesli rzadziej 3-4 krotnie!
O to o czywiscie walcza moze nie producenci samochodow -silnikow ale ich sprzedawcy czesci,POdzespolow- silnikow +=NAPEWNO!!
Bo nawet tak niszczony silnik zawsze przejedzie te kilkaset tys km!
jak tu sie przechwala nasz kwiatek!Oczywiscie zaczynajac zrec olej juz po kilkudziesieciu tys km.
japcowe silniki np hondy,czy subaru- nie zuzywaja wogole oleju nawet Po kilkuset tys mil!
he!he!
Ps. stary mechanior czolgow spod Stalingradu - gdy go pytalem ( w dzicinstwie:"Unkel Hans - jak czesto sie wymienia olej w silniku?= odpowiadal :"nigdy nie jest dosc czesto"!
ps. natomiast filter olejowy mozna wymieniac co 2-3x!jesli olej co 2-3 K mile