Wróć   forum, opinie, porady, pomoc > Forum Motoryzacyjne > Naprawy, porady, pomoc > Silnik


Odpowiedz
 
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
Linki sponsorowane


stare 07-18-2009, 13:05   #1
zet
Administrator
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 248
Thanks: 2
Thanked 10 Times in 10 Posts
Mój Nastrój: Cheerful
zet 10
Domyślnie Oleje silnikowe
Warto wymienić się doświadczeniami z różnymi olejami do silnika. Ja od wielu wielu lat stosuję głównie Castrol syntetyczny i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Kiedyś nalali mi syntetyk Orlena i silnik zaczął chodzić jak sieczkarnia. Na drugi dzień wymieniłem go na Castrol i wszystko wróciło do normy. Wymieniam go co 12 lub co 15 tys. kilometrów i nie bawię się w dolewki. Zależy to oczywiście od tego jaki to samochód i jaki dokładnie jest tam olej. Jeśli widzę, że samochód zaczyna brać olej i trzeba dolewać pomiędzy zmianami oleju to po prostu go sprzedaję i kupuję inny
zet jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-18-2009, 13:54   #2
..:: Auto Ekspert ::..
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 143
Thanks: 0
Thanked 1 Time in 1 Post
Mój Nastrój: Relaxed
Junior 10
Domyślnie
Tak, Castrol Sintetic jest najlepszy. Tylko go używam
Junior jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-21-2009, 21:49   #3
Administrator
 
Avatar Flover
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 247
Thanks: 3
Thanked 4 Times in 4 Posts
Mój Nastrój: Relaxed
Flover 10
Domyślnie
Pierwsze miejsce: Castrol
Drugie: Castrol
Trzecie: Castrol
długo nic
Valvoline
Gdzies tam w otchłani: ORLEN Syntethic. Tydzień pojeździłem i pojazd trafił do majstra
Flover jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-2010, 18:40   #4
Mistrz Kierownicy
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Postów: 92
Thanks: 1
Thanked 0 Times in 0 Posts
Burus 0
Domyślnie Pan kwiatek znowu zartuje?
Cytat:
Napisał Flover Zobacz post
Pierwsze miejsce: Castrol
Drugie: Castrol
Trzecie: Castrol
długo nic
Valvoline
Gdzies tam w otchłani: ORLEN Syntethic. Tydzień pojeździłem i pojazd trafił do majstra
=================Bur=====>
Oczywiscie to kolejna bzdura,ze tylko Castrol jest najlepszy!

Studiujac PREVENT MAINTENANCE dla Goodyeara" gdzie pracowalem 9 lat jako inzynier PREVENT MAINTENANCE!Studiowalem takze materialy pedne,oleje,smary"!

Otoz wszystkie oleje sa z tego samego materialu-ropy naftowej czy tez Ziemnego Oleju!

rOZNIA SIE GENERALNIE TYLKO METODA OTRZYMYWANIA.
TRADYCYJNE - to metoda destylacji.+ dodawanie skladnikow myjacych ect!
Najnowsze z czasow Po IIWS to oleje otrzymywane metoda syntezy- Z TYCH SAMYCH SKLADNIKOW ALE W ROZNYCH CISNIENIACH ECT!
cZYM SIE ONE ROZNIA ZASADNICZO..??
tylko tym,ZE SYNTETYCZNE NIE ROZPADAJA SIE NA CZYNNIKI I-SZE TAK WCZESNIE - JAK TE ( W POKOMUNIE co ZWIO JE "MINERALNE")HE!HE!

Dlatego moga dluzej byc w dyfrach, skrzyniach przekladniowych czy transmisjach ect nawet do 5-7 lat I NIE ROZKLADAJA SIE NA ZUPKE I GESTE- JAK te tzw w POkomunie "mineralne"!one czarnieja!

Elementem smarujacym_ smaru,oleju itp sa microelementy elektromagnetyczne w olejach- zwane MOLEKULY!

A JEST ICH TYLE SAMO W KAZDYM Z TYCH RODZAJOW OLEI!
Zanikaja sa absorbowane przez zanieczyszcenia na skutek przegrzania lub dopelniania sie brudem- syfem spalania mieszanki paliwowej!Ze sa juz tylko trujaca smierdzaca zupka- swiadczy ich czarny smolowaty kolorek!

zatem!!!
Nieprawda jest co wam bzdurza cwaniaki dealerzy i "speje" w POkomunie =UE
iz one sie czyms roznia!
innym niz odpornoscia na rozpad na POdstawowe skladniki!!

RESZTA JEST DOKLADNIE TA SAMA! Zatem POdstawa zywotnosci Oleji a wiec i silnikow jest ich czesta wymiana!
w miescie i zima znacznie czesciej niz latem i na highwayu!
Dlatego syntetic jest polecany dla jedzacych dalekie trasy - by wymieniac je mniej czesto niz :"mineralne"!
Ale stara zasada zycia silnikow = TO ZAWSZE CZYSTY - SWIEZY OLEJ!

Wszystkie instrukcje mowia,ze srednio co 3K mile.
Motocyklowe w zimie co 500km,latem co 1000 mil
samolotowe silnikow spalinowych co 100H
ja wymiewniam olej w kazdym silniku i od POczatku gdy to robilem ( majac 15lat) co okolo 3 m-ce - jesli nie jezdzony albo gdy robi sie ciemny!czarnieje!zas oleje przekladniowe nie rzadziej niz co 3-4 lata!

ps. Jasnym jest,ze te niewielkie przebiegi w POkomunie na kazdym silniku- zawdzieczacie nie wymienianiu olejow w silnikach na czas czy przed czasem!
Wymiana co np 10K km oznacza 2-krotne skracanie jego zycia jesli rzadziej 3-4 krotnie!
O to o czywiscie walcza moze nie producenci samochodow -silnikow ale ich sprzedawcy czesci,POdzespolow- silnikow +=NAPEWNO!!
Bo nawet tak niszczony silnik zawsze przejedzie te kilkaset tys km!
jak tu sie przechwala nasz kwiatek!Oczywiscie zaczynajac zrec olej juz po kilkudziesieciu tys km.
japcowe silniki np hondy,czy subaru- nie zuzywaja wogole oleju nawet Po kilkuset tys mil!

he!he!

Ps. stary mechanior czolgow spod Stalingradu - gdy go pytalem ( w dzicinstwie:"Unkel Hans - jak czesto sie wymienia olej w silniku?= odpowiadal :"nigdy nie jest dosc czesto"!

ps. natomiast filter olejowy mozna wymieniac co 2-3x!jesli olej co 2-3 K mile
Burus jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-2010, 21:01   #5
zet
Administrator
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 248
Thanks: 2
Thanked 10 Times in 10 Posts
Mój Nastrój: Cheerful
zet 10
Domyślnie
Burus, ale nie napisałeś jakie oleje są najlepsze, a wiadomo, że są oleje i oleje. Zawsze lałem do mojej starej Mazdy MX3 5w40 Castrol i silniczek chodził pięknie. Raz jeden zalali mi też 5w40 ale Orlen i moje pierwsze odczucie było takie, że chyba tam nalali olej słonecznikowy z lidla. Silnik chodzi jak sieczkarnia w stodole mojego wujka na wsi. Na drugi dzień pojechałem do kolesia żeby wylał to gówno i zalał castrol. Wszystko jak ręką odjął.

Nie zgodze się z tym, że filtr można wymieniać co 2-3 wymiany oleju zakładając, że wymieniamy olej co kilka tys, km. Przecież do filtra wchodzi pareset mililitrów oleju i jak go nie wymienimy to i tak zostaje trochę starego, a jak wiemy stary olej i nowy się nie miesza i powstaje zawiesina. Na logikę widać, że filtr i olej trzeba wymienić zawsze razem żeby mieć świeży olej, a nie mieszaknę starego z filtra i nowego.
zet jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2010, 08:30   #6
Mistrz Kierownicy
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Postów: 92
Thanks: 1
Thanked 0 Times in 0 Posts
Burus 0
Post Panie City ZET or =miejski!Nie pisze o markach olejow bo to obojetne!
Cytat:
Napisał zet Zobacz post
Burus, ale nie napisałeś jakie oleje są najlepsze, a wiadomo, że są oleje i oleje. Zawsze lałem do mojej starej Mazdy MX3 5w40 Castrol i silniczek chodził pięknie. Raz jeden zalali mi też 5w40 ale Orlen i moje pierwsze odczucie było takie, że chyba tam nalali olej słonecznikowy z lidla. Silnik chodzi jak sieczkarnia w stodole mojego wujka na wsi. Na drugi dzień pojechałem do kolesia żeby wylał to gówno i zalał castrol. Wszystko jak ręką odjął.

Nie zgodze się z tym, że filtr można wymieniać co 2-3 wymiany oleju zakładając, że wymieniamy olej co kilka tys, km. Przecież do filtra wchodzi pareset mililitrów oleju i jak go nie wymienimy to i tak zostaje trochę starego, a jak wiemy stary olej i nowy się nie miesza i powstaje zawiesina. Na logikę widać, że filtr i olej trzeba wymienić zawsze razem żeby mieć świeży olej, a nie mieszaknę starego z filtra i nowego.
=====================BNur================>
daje sie Pan wpuszczac w maliny- ulegajac propagandzie z TVN + szwanzowdupcy automobilowi!
\dawno temu ( ze 20 lat - nazad- Mitsu rekomendowal sie publicznie zeby zmieniac filter co 2-gi raz gdy olej normalnie co 3 K mile!dzis sa nawet oleje pt Mobil ,ktore mozna zmieniac co 5K mile! Tak sie reklamuja = przechwalaja cwaniaki!

uzywam roznych marek- zwykle najtanszych robionych dla jakichs firm z czesciami ect!
Ale w USA wszystko co jest robione przez PENSYLVANIA PETROLEUM ( komuszy syf Chicago)= to najgorszy syf na swiecie! A JEST TEGO CONAJMNIEJ 3 marki (Penzol,Quaqer State +)! WIELE RAZY OTWIERAJAC POKRYWE ZAWOROW ZNAJDOWALEM PAPKE a walkow rozrzadu nie widac! =TAKI JEST TEN OLEJ!nIE WOLNO GO UZYWAC NAWET DO LAWN MORE TRACTOR!
KAZDY INNY JEST ok!

Nowy olej ( swiezy) czy taki co ma 3 tys mil przebiegu- sie nie ugryza a to co zostaje w filtrze to nie ma zadnego znaczenia!
Zwykle uzywam 5- albo 10W-40SAE a do motocykli bo ten sam olej jest do skrzyni ( dlatego musi byc zawsze swiezy czysty) 20-50W !

a jak to robie>>>>>?
..... zwykle zostawiam na noc otwara miske olejowa,Filter wykrecam i oprozniam i go spowrotem zakladam - jesli nie mam akurat pod reka nowego! Filter kosztuje ( 2 za 5$) albo cos kolo tego firmy Frame sa niezle High Tech - lub Boch najtansze po 1,8+ zalezy od modelu samochodu!
Nie kupuje ani olejow ani filtrow zadnych w sklepach samochodowych bo tam jest drogo! najtaniej w roznych K-martach,Walmartach SAMS itd!A oleje w bankach 1 galonowych lub 5l! Srednio wychodzi ca 1,8$/litr ( dzisiaj bo do niedawna bylo POnizej 1$ /litr)! ja mam tych samochodow POd swoja piecza conajmniej 3- czasem wiecej wiec wymieniam to czesto - stad kupuje ich duzo ( olejow) zwykle gdy sa gdzies na przecenie!takze oleje do AT i inne plyny mam w zapasie ale do hamulcow, i wspomagan zawsze uzywam plynow krzemowych lub syntetycznych gdyz one sa mniej higroskopijne!
Trzeba pamietac,ze USA to najwiekszy rynek samochodowy+ swiata!300milionow samochodow jezdzi po tutejszych drogach!

Ps. tylko w motocyklach zmieniam filter razem z olejem! co okolo 1K mile!
mam 2 fajne kawa 750cc- Vulcan z 2001r z 24 tys mile i Dual Purpose=terenowy Yamaha WT 200!7 tys)!
Oba maja wyczynowe silniki !
Namierzam sie na sprzedanie 750cc gdyz jest jeszcze za ciezki! Mysle o Vulcan 500cc z pararel 2 cyl silnik i skrzynia od Slawnej NINJA!Niedawno dal mi ktos sprobowac..i jest cichutki nie dudni i choc ma tylko 50HP zamiast 70 jak Vulcan- rwie lepiej!negatywnym jest tylko naped lancuchem a nie Kardanem - jak 750!ale kosztuje tylko 5K$! zamiast 7 tys Vulcan wiekszy!
teskno mi juz do wiosny !Wtedy zamkne ten glupi internet na feste!Slysze za oknem,ze ..leje deszcz o dach!....jak to zmarznie..???
Burus jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-05-2010, 11:14   #7
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Postów: 5
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Jarek 0
Domyślnie każdy piesek swój ogonek chwali :)
a co tam, to i ja mogę za namową mojego kolegi mechanika, zdecydowałem się wymienić olej na Valvoline. Ten z serii Max Life do silników z większymi przebiegami. 4 litry kosztują sporo, bo ponad 100 zł, ale nie żałuje wyboru, ładnie pracuję i przyznam szczerze czuć różnicę w stosunku do Lotosa któremu byłem wierny tyle lat
Jarek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-12-2010, 10:27   #8
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: Warsaw
Postów: 3
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Wiwaldi 0
Domyślnie Wymiana oleju
A to ciekawe, co napisał nam Mistrz Kierownicy z USA. Ja też słyszałem takie opinie, że tam wymienia sie olej częściej, bo silniki o takich pojemnościach, jakie są u nich powszechne (tzn. od 4 litrów wzwyż), tego wymagają. Producenci samochodów na wszystkich innych kontynentach produkują auta z silnikami o wiele mniejszej pojemności i znacząco różnych charakterystykach. I to właśnnie producenci samochodów zalecają wymianę olejów i filtrów co 10-15 tys. kilometrów, bo tak im wyszło z badań i testów. A stwierdzeniem, że wszystkie oleje są takie same to dla mnie zupełna ciekawostka. Przyrodnicza bardziej niż techniczna . Gdyby były takie same, to nikt, kompletnie nikt, by nie zauważył różnicy. A różnice w zachowaniu się silnika, w kulturze jego pracy, przy stosowaniu róznych olejów są widoczne, a częściej słyszalne bardzo wyraźnie. Także świeżo po zalaniu nowym olejem. I jescze do kolegi Jarka. Maxlife od Valvoliny (nota bene firma amerykańska) to niegłupi wybór. To opinia wielu moich znajomych, którzy spróbowali.
Wiwaldi jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-13-2010, 21:46   #9
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Postów: 5
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Jarek 0
Domyślnie
Wiele osób twierdzi, że nie ma różnicy w typach, markach olejów, bo od lat stosują ten sam. z jednej strony wlewać inny niż zazwyczaj to jakby testować na żywym organizmie więc można mieć obawy, z drugiej każdy z produktów przechodzi testy, by być dopuszczonym do obrotu. Ja tam nie jestem za jedną prawdą objawioną! dlatego czytajcie, próbujcie, pytajcie i wtedy zobaczycie różnicę. ja tymczasem namówiłem brata na valvoline do diesla powiedziałem, że jak nie będzie zadowolony kupię mu zgrzewkę piwka! hehe i nie kupiłem!

p.s ale małe i tak sobie strzeliliśmy....
Jarek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-14-2010, 19:19   #10
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: Warsaw
Postów: 3
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Wiwaldi 0
Domyślnie No to wymienię
Ja chyba tez przesiądę sie na tego maxlife'a od Valvoliny. Olej będę wymieniał jeszcze przed latem. Może ktoś wie, gdzie można go kupić możliwie najtaniej?
Wiwaldi jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
olej silnikowy, olej w silniku, oleje syntetyczne

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.2.0
RANKING STRON INTERNETOWYCH,darmowe statystyki,fajne i ciekawe strony
TOPLISTA