Wróć   forum, opinie, porady, pomoc > Forum Motoryzacyjne > Naprawy, porady, pomoc > Silnik


Odpowiedz
 
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
Linki sponsorowane


stare 07-18-2009, 12:47   #1
zet
Administrator
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 248
Thanks: 2
Thanked 10 Times in 10 Posts
Mój Nastrój: Cheerful
zet 10
Domyślnie Wymiana paska rozrządu
Pasek rozrządu to element, który bezwzględnie należy wymieniać co określoną ilość kilometrów. Częstotliwość wymiany paska podana jest w instrukcji samochodu lub w książce serwisowej. Jeśli o tym zapomnimy to możemy liczyć się tym, że gdy pasek pęknie to silnik będzie się nadawał do remontu. Jeśli mamy silnik 16V to czasem nie opłaca się nawet remontować głowicy tylko lepiej kupić drugą.
Pamiętajmy, aby przy wymianie paska rozrządu wymieniać także: rolkę napinającą (napinacz), rolki prowadzące, uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego. Pasek zużywa się także z upływem czasu i warto pamiętać o wymianie nie rzadziej niż co 5 lat nawet jeśli przez ten czas zrobilismy tylko 30 tys. kilometrów.
Zapraszam do dyskusji jeśli macie jakieś ciekawe doświadczenia i dalsze uwagi na temat paska rozrządu.
zet jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-21-2009, 21:51   #2
Administrator
 
Avatar Flover
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 247
Thanks: 3
Thanked 4 Times in 4 Posts
Mój Nastrój: Relaxed
Flover 10
Domyślnie
W niektórych silnikach rezygnuje się ze standardowego paska, a pojawia się tam łańcuch co można zaobserwować w Seacie Leonie II z silnikiem 2.0 TDi. Żywotność takiego łańcucha jest na pewno większa niż takiego paska
Flover jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-24-2009, 17:09   #3
Fox
Super Moderator
 
Avatar Fox
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Postów: 75
Thanks: 1
Thanked 2 Times in 2 Posts
Mój Nastrój: Amused
Fox 10
Domyślnie
nom oczywiscie w starszych samochodach byly lancuszki ja tez mam łancuszek i chyba w bmw jest montowany ciagle łancuszek ale na 100 % nie wiem od nowosi raz wymienialem lancuszek autko 10 lat ma
Fox jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-24-2009, 17:15   #4
zet
Administrator
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 248
Thanks: 2
Thanked 10 Times in 10 Posts
Mój Nastrój: Cheerful
zet 10
Domyślnie
Wujas kupił kilka lat temu Skodę Fabię 1.4 60 koni i o dziwo tam tez jest łańcuch i nie trzeba wymieniać paska.
W BMW 325 tds i 523i tak samo nie ma paska tylko łańcuch.
zet jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-2010, 17:51   #5
Mistrz Kierownicy
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Postów: 92
Thanks: 1
Thanked 0 Times in 0 Posts
Burus 0
Domyślnie Kiedy wszystkie sam mialy kola zebate(posrednie lub lancuchy)
Cytat:
Napisał zet Zobacz post
Wujas kupił kilka lat temu Skodę Fabię 1.4 60 koni i o dziwo tam tez jest łańcuch i nie trzeba wymieniać paska.
W BMW 325 tds i 523i tak samo nie ma paska tylko łańcuch.
================================================== =========
Niektore modele toyoty wciaz maja kolo POsrednie!Wiekszosc starych ameryckich tez.
Ale naped wlkow rozrzadu- dotyczy TYLKO SILNIKOW ohc= CZYLI Z WALKAMI ROZRZADU W GLOWICY!
A paski gumowo-stalowe zaczeto instalowac w latach 70-tych by wyciszyc silniki!No i zaczely sie ciezkie klopoty z wieloma dotychczas bezawaryjnymi silnikami!Mialem z tym do czynienia wiele razy- na szczescie nie we wlasnych( oprocz DOHC -Mitsubishi)
najbardziej narazone na zerwanie paka,a najczescie przeskoczenie po zabkach kol - sa silniki DOHC.+ GDYZ MALENKIE KOLKO WALU KORB MA NAPEDZAC WIELE RAZY WIEKSZE 2 DUZE KOLA WALKOW ROZRZADU!
JEDNAK NP SUBARU- nawet gdyby zerwal sie pasek tloki nie walna w zawory!Bo niektore silniki maja duze komory spalania na tyle by zawor nie kolidowal z tlokiem!

nasz szepejo od wyscigow w miescie( 130km/g wsrod dzieci i rowerzystow,pieszych) ma chyba niewielkie POjecie o tych sprawach( mechaniki..??)

zwykle instrukcje obslugi mowia o przebiegach okolo 100Tys km ale tutaj jest wazniejszy czas!Bo kazda guma POdlega starzeniu- zniszczeniu a i stalowy pasek w niej zalany tez sie wyciaga- jak i lancuch!
Oczywiscie wymiana paska( lub paskow - bo wiele firm nawet amerycki ford i GM nie mowiac o japcach - maja po 2- 3 paski jesli to V6- A- te ktore stosuja silence shafts( walki wywazajace = designe od Mitsubishi)takze malutkie dla walkow!
Obecnie od lat conajmniej 8-10 w japcach jest POwrot do lancuchow rozrzadu,ktore wymienia sie zwykle co okoloo 200K km! lub pozniej!

Oczywiscie male silniczki zwlaszcza SOHC nadal maja paki( oraz subaru nawet 2,5l!
Ale np honda POczynajac od 2,0l up ma juz tylko lancuchy!
Wymiana lncuch - czy paska jest prosta i wykonuje sie ja razem z wymina POmpy wodnej !Nie wymienia sie wraz z paskami,zadnych kolek POsrednich ale trzeba naciag hydrauliczny( Mitsu- subaru +)!Co innego lancych - tam wszystko po czym ten lancuch chodzi musi byc wymienione wlacznie z kolami zebatymi uszzcelkami Pokrywy ect! jest 5-10 razy drozsze a najwyzej 2-3x mniej czesto wymieniane!No i znacznie kosztowniejesze tez okolo 6-10x!

Dlatego kupujac samochod- nalezy informowac sie - jaki ma rodzaj napedu paska i czy gdy sie zerwie= walnie w zawory tlok..???

Oczywiscie nie ma zadnej potrzeby wymiany glowicy jak nasz speedyZenio POwiada- a jedynie zaworow i to tych tylko ktore sie skrzywily!!
Burus jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-14-2010, 17:22   #6
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Oct 2010
Postów: 13
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
LeszZenon 0
Domyślnie
A ja polecam wszystkim [Only registered and activated users can see links. ], znajdujesz fachowca najbliżej swojego domu, czytasz komentarze na jego temat, poza tym jest opcja na darmową wymianę na [Only registered and activated users can see links. ] P.S - kliknijcie na Poziomicę*na tej stronie to zobaczycie co się*stanie
LeszZenon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-10-2010, 02:32   #7
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Dec 2010
Postów: 10
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Mój Nastrój: Amused
rekin-peugeot 0
Domyślnie
Pasek się wymienia wg.zaleceń producenta.
Co do łańcuszka to jego żywotość jest przewidziana na ok.300 tys.km.Producent pisze że dożywotnio (tak jak olej w skrzyni) ale zużycie łańcuszka słychać jak silnik zaczyna strasznie klekotać,jak stary diesel.
rekin-peugeot jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
napinacze, pasek rozrządu, remont silnika, rolki

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.2.0
RANKING STRON INTERNETOWYCH,darmowe statystyki,fajne i ciekawe strony
TOPLISTA