Wróć   forum, opinie, porady, pomoc > Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady > Motocykle


Odpowiedz
 
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
Linki sponsorowane


stare 05-12-2009, 09:46   #1
Uprawniony Kierowca
 
Avatar Bartek
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 40
Thanks: 2
Thanked 1 Time in 1 Post
Mój Nastrój: Lonely
Bartek 10
Domyślnie Moda na jednoślady
Motocykle w naszym kraju sprzedają się coraz lepiej. Dla jednych jest to prosty sposób radzenia sobie korkami na ulicach zatłoczonych miast, dla innych oryginalny styl życia.

Wyraźnej poprawy sytuacji na rynku jednośladów wypatrywano przez wiele lat. O wiele dłużej, niż w segmencie samochodowym. Liczba sprzedanych, nowych motocykli nie zmieniła się, za to sprzedaż skuterów podskoczyła niemal dwukrotnie.

Według podsumowania Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, opracowanego na podstawie danych własnych i z Centralnej Ewidencji Pojazdów, sprzedaż motocykli sięgnęła w 2007 r. blisko 3800 egzemplarzy, to jest o ponad 33 proc. więcej niż rok wcześniej.

Dynamika w segmencie małych pojazdów (głównie skuterów) była wielokrotnie wyższa, bowiem przekroczyła 80 proc.! W 2007 r. zarejestrowano ich ponad 17 400. Łączna sprzedaż nowych jednośladów w 2007 r. przekroczyła 21 200 sztuk, co daje wzrost na poziomie 66 proc. Dynamika jest rzeczywiście imponująca, chociaż w liczbach bezwzględnych nie wygląda to najlepiej. Warto jednak zauważyć, że te dane mogą być niedoszacowane, ponieważ w ramach PZPM zrzeszone są tylko niektóre firmy. Wielu dystrybutorów pozostaje poza kontrolą, zwłaszcza ci, którzy zajmują się importem skuterów z Dalekiego Wschodu.

Ale nie tylko liczbami polski rynek jednośladów odbiega od standardów europejskich. Także struktura sprzedaży jest bardzo dziwna. Świetnie sprzedają się u nas pojazdy najmniejsze i najtańsze (najczęściej skutery) oraz jednoślady wyrafinowane techniczne, reprezentujące wyższe segmenty, prestiżowych firm, jak np. BMW. Dopiero za nimi plasują się przedstawiciele klasy średniej, czyli te motocykle, które w Europie Zachodniej stanowią trzon sprzedaży producentów i importerów.

Widać wyraźnie, że po motocykle sięgają ludzie zamożni, często w średnim wieku, mający ustabilizowane życie zawodowe i status społeczny. Dla nich jazda dwukołowym pojazdem stanowi formę relaksu, a czasem jest częścią ich stylu życia. Mniej zamożni sięgają po skutery klasy 50 cm3, często nie najlepszej jakości (produkcja Chiny, Tajwan, Korea), zyskując w ten sposób tani w użytkowaniu środek transportu w drodze do pracy, szkoły czy po zakupy. Oddzielna klientela na polskim rynku to szkoły nauki jazdy, kupujące niedrogie motocykle klasy 125 - 250 cm3.

Najlepiej sprzedającym się motocyklem ubiegłego roku była Yamaha YBR 125. W 2007 r. można było zauważyć wyraźne ożywienie w tym segmencie. Importerzy wzbogacają swoją ofertę małych motocykli i skuteczniej zachęcają nabywców do ich kupna w obliczu przygotowywanych przepisów.

Podobnie jak w Europie Zachodniej świeżo upieczony motocyklista będzie musiał „terminować” najpierw na mniejszych jednośladach, zanim przesiądzie się na mocniejsze maszyny. Nie wiadomo jednak, kiedy takie ograniczenia mogłyby wejść w życie. Specjaliści z branży podnoszą ten problem od wielu lat, wskazując na niego jako na prosty i sprawdzony sposób podniesienia bezpieczeństwa.

Utrudnienia, które hamują rozwój rynku motocyklowego w Polsce jednak nie znikają. Mieszkańcy wielkich osiedli w miastach skazani są na trzymanie pojazdów pod chmurką. Brakuje garaży, a właściciele strzeżonych parkingów patrzą na jednoślady niechętnym okiem. Wizerunek motocyklisty w społeczeństwie nie jest najlepszy, wiele osób patrzy na to przez pryzmat pokazywanych w telewizji drogowych wygłupów. Najpoważniejszą barierę stanowią jednak finanse. Dobrym rozwiązaniem jest kupno motocykla używanego, i wiele osób korzysta z takiej możliwości. Słabnący dolar sprawia, że szczególnie opłaca się sprowadzać motocykle zza oceanu.

Statystyki pokazują, że niecałe 18 proc. z 42 200 zarejestrowanych w Polsce motocykli stanowiły pojazdy fabrycznie nowe. Reszta to motocykle używane. Podobne zależności panują w motorowerach i skuterach. Tylko 17 400 sztuk z blisko 92 000 zarejestrowanych w 2007 r. było fabrycznie nowymi maszynami.
Dariusz Dobosz
Bartek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-12-2009, 17:43   #2
Administrator
 
Avatar Flover
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 247
Thanks: 3
Thanked 4 Times in 4 Posts
Mój Nastrój: Relaxed
Flover 10
Domyślnie
Motocykle to zło, mam z nimi niezbyt miłe wspomienia, ale wole się w nie nie zagłebiać
Flover jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-01-2009, 07:39   #3
Zawodowy Rajdowiec
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Postów: 150
Thanks: 6
Thanked 5 Times in 4 Posts
Mój Nastrój: Sick
Eryn 10
Domyślnie
Cytat:
Napisał Flover Zobacz post
Motocykle to zło, mam z nimi niezbyt miłe wspomienia, ale wole się w nie nie zagłebiać
tutaj muszę przyznać rację. Pierwsze co nasuwa mi się na myśl, patrząć na motocyklistów to brak rozsądku i tragiczne wypadki
Eryn jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-09-2009, 22:15   #4
Administrator
 
Avatar Flover
 
Zarejestrowany: May 2009
Postów: 247
Thanks: 3
Thanked 4 Times in 4 Posts
Mój Nastrój: Relaxed
Flover 10
Domyślnie
Akurat w tych przypadkach to była wina nie motocyklisty a kierowcy samochodu... . taki motocyklista ma większą wyobraźnie i pole widzenia niż zwykły kierowca samochodu. Zdażają sie szaleńcy na motorach, ale nie ma ich wielu. Zawsze jak widze motocykliste to widzę, że jeżdzą z rozsądkiem.
Flover jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2010, 19:09   #5
Mistrz Kierownicy
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Postów: 92
Thanks: 1
Thanked 0 Times in 0 Posts
Burus 0
Domyślnie hej! kwiatek- co wy wiecie o motocyklach..??
Cytat:
Napisał Flover Zobacz post
Motocykle to zło, mam z nimi niezbyt miłe wspomienia, ale wole się w nie nie zagłebiać
------------------------------------bur----------------->

Przeciez w lasnei motocykle - zwlaszcza japcowe to NAJDOSKONALSZE MASZYNY SWIATA!

OD NICH TO WLASNIE SAMOCHODY :HONDY,CZY SUZUKI WZIELY DOSKONALA OPINIE O NIEZAWODNOSCI TYCH MAREK!tAKZE kAWASAKI TO PRZEDZIESZ DZIAL hevy industree - tyle ze MARINE!- stad i jakosc subaruchowa!

przez 9 lat od 2001 r jezdze na Kawa Vulcan 750cc i choc najezdzilem niewiele - bo zaledwie 17 K miles- to wymienilem tylko opony,,klocki ham sprzodu,baterie oraz normalny service = co 1000mile olej i filter!+ filtry POwietrzne!

"zlomy" mowicie..??
moze w znacie jakies...? ja nawet o wadliwym nawalajacym i klopotliwym HD nie moge powiedziec,ze to zlom!( mialem model 1968r)!
nawalajace BMW i Husquarna oraz DDR produkcji dziadostwo= Tak! to byly zlomy!bo tez i starenkie byly tez!
Burus jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2010, 14:49   #6
Mistrz Kierownicy
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Postów: 92
Thanks: 1
Thanked 0 Times in 0 Posts
Burus 0
Domyślnie he!he! stary chop niedowidzi!pardon Panie Kwiatek!
Cytat:
Napisał Flover Zobacz post
Motocykle to zło, mam z nimi niezbyt miłe wspomienia, ale wole się w nie nie zagłebiać
Bo oczywiscie napisal Pan :"ZLO" nie zlom!
pardon!

ale dlaczego Motocykl mialby byc :"ZLEM"..??
PRZECIEZ TO CUDOWNA SPRAWA!Cos na w zor jazdy konnej w dzisiejszych czasach!
Kocham jazde motocyklem od dziecinstwa ,gdy po Umyciu Ojca motura:BMW z koszem,kolejne Javy i Mzetka- zawsze go dosiadalem i wozilem cale podworko!nawet moj Ojceic ,ktory jednoczesnie mial jakies 4 kolkaKW,BMW,Skoda,Opel,W-wa- Pobieda,F-125,Skoda itp zawsze latem jezdzil do familiantow na wies zabierajac mnie i innych z rodzenstwa motocyklem!

jazda motocyklem przypomoina jazde konna,gdyz calym cialem odbiera sie opd PO wietrza.Wszystkie wonie - zapachy smrody.Rozne cieplo w cieniu i na sloncu ,wilgoc moczarow i lak i zar scierniska itp!Samochod przy tym to jakby swiat ogladac przez TV!
No a przyspieszenia o jakoich zdane bolidy ferrari marzyc nawet nie moze?a hamowanie..??TYlko kon w pedzie potrafi sie tak natychmiast zatrzymac!
No i ta wszedobylskosc i przejezdnosc omal wszedzie! CZYLI WOLNOSC I SWOBODA - jakiej nie daje zaden automobil nawet SUV!

Inna sprawa,to perfekcja jazdy ( jesli chcesz przezyc)!Tu ( jak u sapera) nie ma zadnego marginesu na bledy czy glupote =City speeder- jak jakies ZETopodobne wysciganty!

Zabijaja sie wszyscy nawet w ciezarowakch i czolgach albo w lokomotywach.Najwiecej ci :"co to nic nie moga - bo lubia szybkosc"!!he!he!
I b dobrze mniej idiotow na swiecie!Choc tego bezustannie przybywa!

A ja wlasnie najbardziej lubie jazde w terenie PO lesnych i innych hehach sciezynkach ect! Tam gdzie :"diabel nie moze"! A jak tam jest cudnie..?
TYlko na cudnym koniu moznaby tam dojechac! albo na jakims Dual Purpose- jak moja Yamaha WT200+!Takze jazda na spokojnym chopper-ku daje relax zetkniecie calym cialem z przyroda= oddechem lasu,lak zapachem ect!Wygodnie ale PO asfalcie jadac mozna tonac w cudach Mazur itp!odpowiednikiem Moturka jest yachik zaglowy- tyle ze PO wodzie!
w PO wietrzu zas szybowiec - co jest najwspanialszym sportem na swiecie!
Takze narciarstwo daje cudowne pzrezycia i doznania oraz kontakt calym cialem z przyroda= uroda gor!

Wszystkie te cudnosci znam z czestej exploracji! jest to tzw AKTYWNE SPORTOWE ZYCIE.
STAD NIEZBEDNOSC suv- ALBO TRUCKA,CZY MOTOCYKLA!niestety nie w USA!

wszelkie "street bike"..? to glupota,niewygoda - niczego sie nie odczuwa oprocz excytacji szybkoscia i strauchu!!!!!!!
Niczego nie dostrzega bo sie gna jak ZETy itd!No a troche piasku na zakrecie,i.........do sw.Pioterka - jako hamburger meat!
Burus jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-11-2016, 11:03   #7
Uprawniony Kierowca
 
Zarejestrowany: Feb 2016
Postów: 44
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
dynamical 0
Domyślnie
Jak dla mnie to nie sztuka jest kupić motocykl, ale bezpiecznie jeździć. Znam osoby, które kupiły sobie sprzęt, a oszczędzały na ciuchach, a potem miały wypadek i ledwo przezyły. Jśli kupjemy motocykl musimy tez kupic dobra odzież. Dobre kombinezony motocyklowe można znaleźć np. tu: [Only registered and activated users can see links. ]
dynamical jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-15-2017, 16:02   #8
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Mar 2017
Postów: 5
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Hefaj_stos 0
Domyślnie
Co możecie mi polecić na pierwszy motor w koncu zaoszczędziłem i mam 6 tys znajdę coś ciekawego?
Hefaj_stos jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-22-2017, 14:33   #9
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Oct 2015
Postów: 28
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
phowit 0
Domyślnie
Dynamical, zgadzam się, na motocykl warto mieć dobrze dobrany kombinezon. Może zerknij tutaj: [Only registered and activated users can see links. ].
phowit jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-06-2017, 10:05   #10
Początkujący Kursant
 
Zarejestrowany: Sep 2017
Postów: 5
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Moto-bene.pl 0
Domyślnie
Pamiętajmy, że zakup motocykla to jedna sprawa natomiast drugą jest odpowiednia odzież i dobry, wytrzymały kask. Tutaj polecam modele marki Shiro, znajdziecie je u nas [Only registered and activated users can see links. ]
Moto-bene.pl jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
jednoslady

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Jak wybrać jednoślad? Bartek Motocykle 1 02-08-2010 18:57


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.2.0
RANKING STRON INTERNETOWYCH,darmowe statystyki,fajne i ciekawe strony
TOPLISTA